Saturday, August 22, 2009

Malam ke 2 terawikh…

Selalu semayang kat terawikh kat surau taman aku jah… tp malam td mau try kelainan.. g masjid besar…sebesar namanya, memang besar masjid neh (tp still x ley lawan masjid2 besar yg lg glemer la) adoyai.. sesampai ja aku kat perkarangan masjid, punya la payah nak cr parking…dalam kawasan masjid x payah cakap lah dah macam sandwich sardine (lapor la pulok, bulan pose ni pantang sebut makanan hehe) dah, Penuh! So terpaksa la aku parking jauh dr masjid…mau makan 2-3 ratus meter tuh.. nak masuk masjid terpaksa melewati khemeh jamuan... Gullp! Banyaknya makanan.. x macam surau taman aku..hehe...nasib baik niat asal x tersongsang...masuk ja masjid mak aih..tekejut aku..punya la ramai umat manusia...Alhamdulillah...lebih kurg semayang jumaat rasanya...terkeluar2 dari sayap kanan dan kiri masjid...agaknya orang-orang sekarang memang dah mula insaf kot..hehe...dan apa yang lebih aku seronok lagi, anak2 muda seperti aku dah mula ramai di masjid dan ada pula yang bertanggungjawab untuk menjadi bilal di masjid! Syukur! Mungkin ini hasil usaha JK masjid yang bertanggungjawab menubuhkan kelab belia masid..so x da la aku nengok atok2 dan pakcik2 ja yg mandi peluh menjalankan aktiviti masjid..Alhamdulillah..bacaan imam pun sangat lancar dan syahdu ku dengar (hafiz neh) ..apa yang aku harapkan semua ini dapat dikekalkan sehingga ke malam 29 atau 30 nanti...bukan 10 hari pertama ja... wassalam...


RAMADHAN > awalnya rahmat, Pertengahannya Magfirah, penghujungnya pembebasan da An Nar.



1 comment:

  1. mcm ajaib kan...asal bulan pose masjid mesti penuh...alhamdulillah

    ReplyDelete